Bæredygtig udvikling

I følge FN´s 17 verdensmål for bæredygtig udvikling er det for at afskaffe helt fattigdom og sult i verden, reducere uligheder, sikre god uddannelse og bedre sundhed til alle, anstændige job og mere bæredygtig udvikling.
FN´s verdensmålene så dagens lys den 25. september 2015 , hvor målene trådte i kraft den 1. januar 2016.
Det var verdens stats- og regeringsledere som var med til at vedtage disse 17 verdensmål, som skal sætte en bæredygtig kurs frem mod 2030.
Det mål som MØS-BYG arbejder ud fra for at skabe en bæredygtig udvikling er mål nr. 11.
Mål nr. 11 hedder bæredygtig byer og lokalesamfund.
I dette mål skal der skabes bæredygtig byer og lokalsamfund for mere end halvdelen af verdensfolk boer lige nu i byområder.I 2050 vil det tal være steget til 6,5 milliarder mennesker.
Derfor går vi indfør at hjælpe kommuner med at blive bæredygtige i en fart. For verden skal ændre nu.
